2023. 1. 18. 01:20ㆍ해외주식
3 Reasons to Buy the Dip on Tesla Stock in 2023
오랜만에 주식 포스팅으로 돌아왔습니다. 여기 제 주식 및 경제관련 포스팅용 블로그입니다.
저는 테슬람까지는 아니지만 #테슬람 이 맞는거 같습니다. 이 주식을 보고싶지않다는 생각도 하지만 이렇게 끌리는 주식이 요 근래에 사실상 없으니까요.
지난 40년 동안 애플이 90000%가 올랐으니 제가 만약 백만원만 넣어놨어도 연금으로 9억이 되었겠네요. 이런 주식을 발굻하는게 지금으로서 적기가 아닐까 싶습니다. 그리고 제 두 아이에게 큰 재산을 물려주려면 꾸준한 공부로 방법을 찾아야겠죠.
아무튼 모든 투자는 본인에게 책임이 있으니 신중하게 선택하시길 바랍니다.
그럼 이제 주가를 살펴볼게요
지난 한달간도 참 많이 떨어졌습니다
당연히 90일 동안도 제일 핫?하게 추락했구요
Over the last 12 months, shares of electric vehicle (EV) maker Tesla (NASDAQ: TSLA) have lost 66% of their value. There are many possible reasons for this decline, including rising rates, slowing sales in China, or even Chief Executive Officer Elon Musk's decision to buy social media company Twitter.
1년동안 테슬라가 66%나 떨어진 이유입니다.
금리상승, 중국 판매둔화, 일론머스크가 트위터 인수 결정이 주된이유입니다.
But at the end of the day, the market has finally decided to give Tesla a reasonable valuation that allows long-term investors to bet on its fundamentals. Here are three reasons it might be time to buy.
그러나 마침내 주식시장은 테슬라가 장기투자자들이 펀더멘탈에 베팅한 그럴만한 이유가 있다고 결정했습니다.
1. Keep the crash in perspective
낙관적입니다. 이유는 금리때문!
Investors shouldn't assume Tesla's current slump is solely because of company-specific problems. Generally, richly valued growth stocks lose relatively more market cap when interest rates rise. That's because higher rates reduce the projected value of their future cash flows and change investors' risk/reward calculations.
테슬라 고유의 문제라기보다는 일반적으로 금리(interest rates)가 오를때는 당연히 기업가치가 낮아집니다. 이유는 투자심리 위축으로 당연하게 전세계적으로 낮아지는건 어쩔 수 없는 거죠
The growth-heavy Nasdaq Composite is down almost 30% over the last 12 months, so this is far from Tesla's problem alone. That said, Tesla isn't out of the woods. While 2022 deliveries surged 40% year over year to a record 1.31 million, this was 200,000 vehicles short of analyst expectations. Also, price discounts in the U.S. and China fuel fear that demand is softening.
나스닥도 거의 30% 떨어졌고, 이는 테슬라만의 문제가 아닙니다. 2022년 차량 인도가 전년대비 40% 상승(1억3천만 대)했고, 이는 애널리스트의 예상치보다 20만대가 부족했습니다. 단순히 애털리스트가 너무 높게 평가한건 아닐까요?
그리고 미국과 중국에서의 가격할인은 수요가 약해진다는 것을 우려했습니다.
But like many industries, the automotive industry is cyclical. Inflation and rising rates make it harder for consumers to afford car payments. And Musk has said he believes China is in a "recession of sorts" as a housing market slump erodes consumer purchasing power. The good news is that these macroeconomic headwinds are generally transitory and say little about Tesla's ability to achieve its long-term goals.
많은 산업들처럼, 자동차 산업도 순환적입니다.
인플레이션 > 금리상승 > 수요둔화, 자동차와 주택 할부금지급 어려움은 당연한 수순일 뿐이죠. 그러니 실제로 기업의 문제가 아닌 사회 현상이다 하고 볼수있습미다. 다시한번 말하지만 기업에는 문제가 없다는 의견입니다.
2. The long-term thesis is still intact
길게보면 멀쩡합니다.
Investors shouldn't buy Tesla because of where they think it will be this year or next year. As a fast-growing disruptor, the more interesting story will play out 10 or even 20 years into the future. According to analysts at Bloomberg, at least two-thirds of global car sales will be of electric cars by 2040 thanks to government policy and improving battery technology.
올해나 내년 말고 10~20년 길게 보면 좋다는 말입니다. 왜냐하면 전세계 최소 2/3이 전부 전기차로 바뀔예정이기때문입니다. 언제나 장투는 옳다.
Should you just buy or avoid Tesla in 2023? The 'Fast Money' traders debate
그래서 사라고, 사지말라고?
The dashboard of a car showing several digital displays and no driver.© Getty Images
Unlike legacy automakers, this total addressable market represents a pure growth opportunity for Tesla. The company is all-electric. So EV sales won't cannibalize its existing external combustion sales. Further, Tesla's niche focus on EVs allows it to build a lasting competitive moat through brand recognition and infrastructure buildouts such as charging networks. Management is optimistic, expecting vehicle delivery growth to average 50% annually over a multiyear horizon.
테슬라는 여전히 낙관적이고 매년 50% 성장할 예정입니다. 당연히 경기침체가 없을경우는 더 오를수도있어요. 그리고 기존의 외부연소(탄소배출권) 판매도 사라지지않을 것입니다.
3. Tesla's valuation has become reasonable
밸류에이션이 여전히 매력있어요
With a forward price-to-earnings (P/E) ratio of just 23, Tesla stock is remarkably cheap, considering its rapid growth rate and catalysts for continued success. To put that number in perspective, grocery retailer Walmart trades for the same bottom-line multiple despite operating in a mature and low-growth industry. While Tesla still boasts a premium over other automakers like General Motors, which trades for 6 times its earnings, this can be explained by Tesla's ability to expand its EV business without cannibalizing its existing operations. And it's hard to see the shares staying this cheap for long.
테슬라는 주당 순이익을 비교해도 월마트와 는 비슷한 수준이며, 매출의 6배가되는 GM에 비교해도 여전히 reasonable하다.
P/E(PER)를 비교하면 테슬라(37.96), Walmart(45.154), GM(6.41)
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