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2023 테슬라 추가할인 적용 될까

목22 2023. 2. 1. 23:44
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테슬라 주식분할 : 액면분할 이전/이후, 언제가 좋을까

Tesla 주식 분할: 이전 또는 이후에 좋은 구매입니까? 지난 6월 Tesla는 SEC에 연례 위임장을 제출했으며 회사의 주식을 3:1로 분할하는 조항을 포함했습니다. 분할은 2022년 8월 4일 Tesla 연례 회의에서

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액면분할 급등 후 슬슬 주가가 본전으로 돌아오는 와중에 테슬라가 추가할인을 한다는 소식을 전했습니다

Today Tesla Just Added Even More Discounts and Incentives

Tesla’s sudden price lowering has sent a shudder through other EV makers’ plans. It has resulted in more Tesla sales, with rivals dropping prices in kind. Even Tesla’s share price is moving up the ladder. So today it added even more discounts and incentives that seem to be creating an EV price war.

Tesla의 갑작스러운 가격 인하는 다른 EV 제조업체의 계획을 통해 전율을 보냈습니다. 경쟁사들이 현물 가격을 낮추면서 더 많은 Tesla 판매가 발생했습니다. Tesla의 주가도 올라가고 있습니다. 그래서 오늘은 EV 가격 전쟁을 일으키고 있는 훨씬 더 많은 할인과 인센티브를 추가했습니다.

How do the Tesla discounts work?

테슬라 할인은 어떻게 적용되나요?

 

Tesla vehicles in Shanghai | Shen Chunchen, VCG via Getty© Provided by MotorBiscuit

Tesla announced its “Ownership Loyalty Offer,” reducing the price of new Model S and Model Y EVs by $3,000. That, or it is offering free Supercharging incentives for up to three years. These fall on the heels of its recent discounts for Model 3 and Model Y sedans.

Tesla는 새로운 Model S 및 Model Y EV의 가격을 $3,000 인하하는 "Ownership Loyalty Offer"를 발표했습니다. 또는 최대 3년 동안 무료 슈퍼차징 인센티브를 제공합니다. 이는 모델 3 및 모델 Y 세단에 대한 최근 할인에 추가할인까지 더해졌습니다.

The only catch is that buyers need to trade in their current Tesla, and they must do it before the offers expire sometime “in February.”

구매자가 현재 Tesla에서 거래해야 하며 제안이 "2월" 언젠가 만료되기 전에 구매를 해야한다고 했습니다.

아마 세금해택 할당이 그때까지 적용되기때문으로 보입니다.

Tesla is now contacting current owners who have inquired about trading in or test-driving a new Tesla. Ownership Loyalty Team members make these offers through follow-up phone calls. And the offers are added on top of the discounts Tesla began at the beginning of 2023.

Tesla는 현재 새 Tesla 차량 거래 또는 시승에 대해 문의한 현재 소유자에게 연락하고 있습니다. 소유권 로열티 팀 구성원은 후속 전화 통화를 통해 이러한 제안을 합니다. 그리고 Tesla가 2023년 초에 시작한 할인에 더해 제안이 추가됩니다.

이 점을 보면 테슬라 실적은 23년 1분기에 아마 어마어마할 것으로 생각됩니다.

How are the Tesla discounts affecting the EV industry?

테슬라 할인이 전기차 시장에 미치는 영향

Tesla CEO Elon Musk views a Tesla Model Y | Frederic J. Brown, via Getty© Provided by MotorBiscuit

Related video: Tesla Cuts Prices (Dailymotion)

The original discounts effectively lower the price of a new Tesla by $20,000 when adding government incentives. So now with this latest offer, they are hitting $23,000 if one opts for the discount rather than free Supercharging. This isn’t the first time that Tesla has offered free Supercharging as an incentive to move the iron.

2022년 기존 할인은 정부 인센티브(전기차 해택)를 추가할 때 새로운 Tesla 가격을 $20,000까지 낮춥니다. 따라서 이제 이 최신 제안으로 무료 슈퍼차징 대신 할인을 선택하면 최종적으로 $23,000에 달합니다. Tesla가 인센티브로 무료 슈퍼차징을 제공한 것은 이번이 처음이 아닙니다.

Tesla’s discounts which started earlier this month, have triggered other EV makers to respond in kind. Just this morning Ford announced it is cutting the price of its popular Mustang Mach-E EV up to $5,900. And just two days ago Chevrolet began offering a $5,700 discount on the remaining new 2022 Bolt EVs. And 2023 Bolts have a slightly lower $5,000 discount for the month of January.

이달 초부터 시작된 테슬라의 할인에 다른 전기차 업체들도 같은 반응을 보이고 있다. 바로 오늘 아침 Ford는 인기 있는 Mustang Mach-E EV의 가격을 최대 $5,900까지 인하한다고 발표했습니다. 그리고 불과 이틀 전에 Chevrolet은 나머지 2022년형 Bolt EV에 대해 5,700달러 할인을 제공하기 시작했습니다. 그리고 2023 Bolts는 1월에 약간 낮은 $5,000 할인을 제공합니다.

These offers are transparently a move to retain Tesla owners rather than have them switch to rival EV makers. But this also plays into Tesla’s larger goal as declared by CEO Elon Musk. While it is shooting for 1.8 million sales in 2023, Musk wants to see the company hit two million cars.

이러한 제안은 Tesla 소유자가 경쟁 EV 제조업체로 전환하도록 하는 대신 투명하게 Tesla 소유자를 유지하려는 움직임입니다. 그러나 이것은 또한 CEO Elon Musk가 선언한 Tesla의 더 큰 목표와 관련이 있습니다. 머스크는 2023년 180만 대 판매를 목표로 하고 있지만, 회사가 200만 대를 달성하는 것을 보고 싶어합니다.

이번에 2023년 200만대를 달성하지못하면 주주들이 가만히있지 않을겁니다. 왜냐하면 매년 50%성자을 한다고했었기때문이죠

이번 4분기에 실적이 상당히 괜찮았고 다음은 200만대가 목표라서 이러한 파격적인 해택이 필요합니다. 거기다가 테슬라는 영업이익율이 어마어마하게 좋기때문에 이런 움직임이 가능한겁니다.

What prompted Tesla to begin discounts?

테슬라 할인이 시작된 이유는?

A Tesla Model 3 | Tesla© Provided by MotorBiscuit

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A Cheaper Tesla Model Y Is Exactly What the Company Needs After Rough 2022

더 저렴한 테슬라 모델 Y는 대략 2022년 이후 회사가 필요로 하는 것입니다.

Before announcing the first round of discounts, Tesla was seeing danger signs. Its share of the EV market was declining In 2021, Tesla held a 70.3 percent market share. But for 2022 that dropped to 63.5 percent.

첫 번째 할인을 발표하기 전에 Tesla는 위험 신호를 보고 있었습니다. EV 시장 점유율은 감소하고 있었습니다. 2021년 Tesla는 70.3%의 시장 점유율을 차지했습니다. 그러나 2022년에는 63.5%로 떨어졌습니다.

S&P Global Mobility said, “Tesla’s position is changing as new, more affordable options arrive, offering equal or better technology and production build.”

S&P Global Mobility는 "Tesla의 위치는 동등하거나 더 나은 기술 및 생산 구축을 제공하는 새롭고 더 저렴한 옵션이 출시됨에 따라 변화하고 있습니다."라고 말했습니다.

The only EV segments it didn’t lead were those it didn’t have models for, which are affordable EVs and EV trucks.

주도하지 않은 유일한 EV 부문은 저렴한 EV 및 EV 트럭과 같은 모델이 없는 부문이었습니다.

And its stock price is up 33 percent in just this month alone. So the EV maker that doesn’t discount and doesn’t advertise is doubling down on discounts. Will Tesla billboards or Super Bowl commercials be next?

그리고 주가는 이번 달에만 33% 상승했습니다. 할인도 안하고 광고도 안하는 전기차 메이커 테슬라가 할인을 2번 했습니다. 빌보드나 슈퍼볼에 광고를 하는 순간 그 다음 판매량은 어떻게 될까요?

이제 끝물이라 생각했는데 더 불씨를 붙이는 경쟁이 될 것으로 생각됩니다.

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Read the original article from MotorBiscuit

출처 : Today Tesla Just Added Even More Discounts and Incentives (msn.com)

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